Mimosa

 

 

Idag festade jag och den här glada kocken på druvor.

 


Stringtfatet inhandlades idag eftersom min fina fruktskål i teak sprack.
Och med frukten i blev det riktigt tjusigt.

De festliga druvorna är upplagda på en assiett av min servis "Mimosa" från Gefle.

 

Formgiven av Berit Ternell om jag inte minns fel. Hela servisen är så fin.

Det är som en bästis man kan tappa kontakten med ett tag men när man hörs igen känns allt precis så bra som vanligt.


Idag känns allt lite tungt så då lyssnas det på Jens Lekmans honungsröst och gräddas pannkakor.

Och tack så mycket för alla kommentarer. Ni är ju så fina!

Kommentarer
Postat av: Nusse

Har du mer Mimosa? jag har en mattallrik i gult men har aldrig sett mer!

2009-09-22 @ 17:18:57
URL: http://nusse.blogg.se/
Postat av: Agnes

Jag har kanske tio mattallrikar, tio djupa, tiotal assieter, ett uppläggningsfat, en såskanna och en skål. Allt i lila utom två tallrikar som är gula.

Har nästan aldrig sett Mimosa någon annanstans än hemma hos mig ;)

2009-10-06 @ 22:36:43
URL: http://loppisfantomen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0