Willkommen, bienvenue, welcome!

Hej alla fina loppisfantaster!

Jag heter Agnes och har ända sedan unga år haft ett nästan ohälsosamt intresse för mojänger, prylar och grunkor. Alla fyndade på loppis naturligtvis. Detta intresse har jag ärvt av min kära mor som ärvde det av morfar. Även om jag nu uppnått den bastanta åldern nitton år har intresset inte falnat. Snarare djupnat.
Jag har gått igenom sextiotalsperioden, sjuttiotalsperioden men är nu ohjälpligt fast i femtiotalet.

Blott femtiotalet teak och string har.

I den här bloggen tänkte jag visa upp mitt hem, mina fynd, min fäbless för femtiotalsillustrationer och mycket mer.

Så jag börjar med att visa upp lite bilder från min proppfyllda etta.



Min fina sparbanksbössa från mormor har hängt med sedan barnsben likaså den prickiga kannan, skålens blad påminner lite om berså (om man kisar) och katten från femtiotalet kostade mig tio spänn.

Allt står i min nästan finaste klenod, stringhyllan.
Det här står på andra sidan skålen:




Min finaste och enda mattgula kobra får samsas med en namnlös vas och en marmeladburk. Siluetten i ramen knåpade jag ihop själv.


Nåväl ett litet startinlägg bidde det iallafall.

À bientôt!



Kommentarer
Postat av: SaraMay

hej, kul att du hittat in hos mig!

din blogg ser väldigt lovande ut med :)

den där sparbössan känner jag igen såååå men kopplar inte varifrån, måste ha funnits i min bardom någonstans..hmm

Ha d bra!

2009-09-18 @ 22:56:52
URL: http://saramay.blogspot.com
Postat av: Agnes

Jag tycker bra om din blogg så det är ju roligt att du tycker om min :).



Sparbössan är ju en klassiker.Har sett den i en annan färgsättning också. Den tillverkades i Finland av Fauni för sparbanken. Mer än så vet jag inte tyvärr.



Du får hem och gräva i gömmorna!

2009-09-22 @ 00:46:26
URL: http://loppisfantomen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0